čtvrtek 20. ledna 2011

97 dní poté

Všem pravidelným čtenářům se omlouvám za dlouhou odmlku způsobenou mými jinými než publicistickými prioritami. Dnes se podíváme na to, co se v břeclavské politice změnilo za 97 dní od voleb do zastupitelstev.

Nejviditelnější změnou je určitě zatlučení "pavilonu miniatur" a přestěhování modelů do Lichtenštejnského domu. Tato změna je výrazná na pohled, nepřestavuje ale změnu nejvíce žádoucí .

V předvolební kampani všechny kandidující strany a straničky kritizovaly zejména komunikační nedostatky staré radnice. Jaké změny doznala komunikační strategie města s nástupem nového vedení. Dovolte mi položit vám, čtenářům otázku: Víte, kdo jsou vrcholní představitelé města a jaké jsou priority koaliční smlouvy jimi uzavřené?

Například já to nevím. Dotazování na fb stránkách všech koaličních stran skončilo prostě tím, že mi nikdo neodpověděl. Nabízí se proto varianta, že žádná taková programová dohoda neexistuje, že koaliční smlouva je pouze dohodou o rozdělení sfér vlivu případně postů. Druhou varinatou je, že strany, které před volbami žadonily o hlasy, na voliče už v lednu slušně řečenou nemají čas.

Nelze samozřejmě očekávat, že se politické subjekty na maloměstě ihned sžijí s takovou převratnou novinkou jakou je například facebook. Podíváme-li se ale na méně převratnou věc, tj. webovou prezentaci města, tak opět žádné změny nezaznamenáme.

Co vás při pohledu na stránky města opravdu zaujme? A to pomíjím skutečnost, že jazykové mutace webu vypadají zcela jinak, což je podobná ostuda jako dát v restauraci německy mluvícímu hostu jídelní lístek s hezčími fotkami jídel a jejich poněkud pozměněnou cenou.

Když je Břeclav "bránou LVA" proč tak nevypadají stránky v češtině? Je rozdíl jestli v našem městě utratí ty stejné peníze brit nebo ostravák?


Posledním pilířem komunikace mezi městem (tedy vedle samotných na vládě se podílejících stran a webu) je slavný měsíčník Radnice. Tento de facto propagandistický nástroj, jenž slouží tomu, kdo je zrovna starostou, je směšný, alespoň ve své současné podobě. Roční náklady na vydávání Radnice jsou zhruba 1 až 1,3 milionu korun.

Milion korun ročně za nulovou informační hodnotu na zbytečně kvalitním papíře. Milion korun ročně za práci redaktora, kterou by mohl dělat kterýkoli student Gymnázia zadarmo a snad i lépe. A možná by nezakončoval každý rozhovor amatérismus smybolizujícím "Děkuji za rozhovor,..."

Abych nebyl obviněn z nekonstruktivní kritiky navrhuji dokonce řešení:
1. Urychlená renovace webové prezentace Břeclavi, kterou vypracuje opravdu dobrá webdesignová firma,
2. Zavedení předplatného na mesíčník Radnice na například 5 nebo 10 korun s tím, že by bylo potřeba si ho objednat na webu města,

3. vydávat Radnici primárně v elektronické podobě, rozesílat ji zdarma emailem a její obsah vystavit opět na webu. 

Ušetřené náklady za vydávání Radnice bohatě postačí na zaplacení nové prezentace Břeclavi (řádově maximálně statisíce korun) v internetu a ještě zbyde na nějakou tu poezi...

-oum-